2010-03-29 | 20:59:58

Det är den stora frågan

Från början är jag blond naturligt, alltså sen jag föddes och var liten.. med åren har jag nästan alltid gjort slingor och min egna färg har börjat anta en mer råttfärgad nyans. Fint kanske vissa tycker, men inte jag! Trots att jag är ganska råttfärgad är jag ändå hyfsat ljus.. När jag har brunt hår, som nu, syns en tydlig ljus utväxt efter ett tag. Men för att komma till saken..

Jag har varit blond i stort sett hela mitt liv men då och då får jag ett ryck att bli brunett. Egentligen tycker jag nog att brunt hår är snyggast, OM man passar i det. Jag kan se någon som är otroligt fin i sitt mörka hår, men det behöver ju inte betyda att jag skulle vara lika fin i det.. Från nära och bekanta får jag ofta höra att jag passar bäst i mörkt hår, eller att det inte spelar någon roll eftersom jag passar både som blond och brunett. Personligen känner jag mig mer naturlig och "hemma" när jag är blond, men mina blåa ögon framhävs mycket mer av mitt mörka hår. Dessutom har jag en ganska röd hudton vilket gör att jag inte är helt olik en tomat på sommaren, haha. Är jag då blond kan håret i kontrast till huden framstå som mer gult och hyn ser ännnu rödare ut.. men har jag brunt hår tänker jag att det neutraliserar hudtonen lite och fokus kommer bort lite från den knallröda hudfärgen..

Åh vad svårt! Jag ändrar mig ändå alltid varje gång.. som tur är har jag bara haft i toning i håret och inte färgning, vilket är en klar fördel om jag vill bli blond igen. Det sliter inte lika mycket på håret och risken att det blir missfärgat är mycket mindre.



Blond med lite bruna slingor, slutet av sommaren/början på hösten 2009




Väldigt solblekt hår och röd hud i Turkiet i somras. Tycker själv att håret är lite för ljust.



Senaste bilden på min nuvarande hårfärg

1 Kommentarer
pessicat:

jag gillar din nuvarande hårfärg bäst :D



sv; aa, super idé är det! jepp, jag lovar skriva om det då ;)

2010-03-29 | 21:11:03
URL: http://pezsi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: