2010-07-04 | 21:34:14

Ibland undrar man.

Idag inträffade en ganska sjuk sak som jag bara måste dela med mig av..

Jag var inne på Skopunkten på Backaplan med Malin och står precis i kassan och får hjälp, varpå kassörskan (som ringer till en annan butik åt mig) ber en kollega ta den andra kassan eftersom en dam står i kö bakom oss. Samtidigt som damen bakom går fram till den andra kassan kommer det ett par med en barnvagn från andra sidan för att ställa sig först i kön. Damen säger något i stil med "nu var det väl min tur?" och kassörskan svarar "ja".

Jag lyssnar inte så noga men hör att damen upprepar vad mannen på ett ganska tyket sätt sagt till henne, och hon kontrar med "om det inte spelar någon roll kan du ju ställa dig bakom mig". Då lägger mannes flickvän (?) sig i konversationen och säger minst lika tyket "men om du står i kö kan du ju inte stå långt bort, då får du ju stå bakom".

Malin och jag säger samtidigt:

- Men hon stod ju i kö bakom oss.

- Det var bara en kassa och hon var på tur efter oss, säger jag.

- Tyst, lägg er inte i, säger mannen.

- Va?

- Håll käften, lägg er inte i!

- Väd är det för jävla attityd? Håll käften själv, säger jag.

Mannen fortsätter käfta, säger åt mig att hålla käften, att inte lägga mig i och svär åt mig på ett annat språk.

Jag svarar tillbaka att jag lägger mig i hur mycket jag vill och att han kan hålla käften själv.

- Håll käften jävla f*tta, säger han.

Jag svarar något i stil med att han har problem, men kommer inte ihåg exakt eftersom jag var så j*vla arg. Han kallar mig nog f*tta flera gånger och efter att jag har svarat tillbaka säger han "hade du varit en kille hade jag ätit upp dig!". HAHA!


- Fan vad rädd jag blir, hoppas det smakar gott!, säger jag och vänder mig till kassörskan som håller på att avsluta telefonsamtalet.

- Det smakar som den här, säger han och pekar eller tar sig mellan benen (jag hörde bara vad han sa, såg inte).

- Äckligt då, svarar jag.

Sen betalar jag och vi går därifrån. Helt otroligt vilka j*vla idioter det finns alltså. Mannen var i 30-årsåldern och förmodligen pappa till barnet i vagnen. Helt sjukt. Tjejen vågade inte säga emot och stod bara och höll med i det han sa. Stackars barn säger jag bara!

Med tanke på hur han betedde sig mot mig och en äldre kvinna, för honom två helt okända människor, hur beter han sig då mot sin flickvän? Som uppenbarligen är lika pantad själv, eller för rädd för att säga emot honom.

Jag blir fan mörkrädd.

2 Kommentarer
Jessica:

haha, jag hade fan flippat sönder, tur du kunde hålla dig såpass i skinnet

2010-07-05 | 14:12:08
URL: http://jbertilsson.webblogg.se/
carro:

konstigt folk det finns!

2010-11-12 | 23:00:35
URL: http://speciialneeds.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: