2009-04-14 | 15:05:43

Träning träning

Hittade en bra sida nyss när jag googlade lite på jobbet. Sökte på "träningsbloggar" och hamnade på Träningskompisen. Via denna sidan har jag sen hittat till flera träningsbloggar som verkar riktigt bra. Jag älskar att träna men motivationen är inte alltid på topp. Ska hem sen och läsa lite mer, se om man hittar några nya favoriter att följa. Sjukt taggad med träningen nu, har även sökt lite utbildningar inför hösten med inriktning på just träning och hälsa. Förhoppningsvis blir vägen lite lättare och målen lite närmare med inspiration och tips från andra träningsintresserade.

Har även tänkt mig följande schema nu;

Dag 1; mage/ben
Dag 2; biceps/rygg
Dag 3; bröst/triceps
Dag 4; axlar/kondition
Dag 5; promenad/kondition
Dag 6; simma/kondition

Tanken är inte att köra i just denna ordningen varje vecka, men i alla fall att följa upplägget. Dag 1 till 3 kör jag ju nu och kört i princip hela tiden, behöver bara bli lite bättre på att promenera eller röra på mig på annat sätt resterande dagarna när jag inte kan/vill köra styrka. Vad jag kör vilken dag varierar ju lite på hur jag jobbar till exempel, men varje vecka ska helst innehålla kombinationen av ovanstående.

2 Kommentarer
Bitarnas bit AKA BITEN:

åh låter bitigt, hur ska jag orka hålla samma tempo, du får coacha mig =) puss

2009-04-14 | 21:55:09
Sandra:

Biten: det är du som får mig att orka träna :) du är den bästa pt:n. Puss

2009-04-14 | 21:57:38
URL: http://sandralundin.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: