2010-03-28 | 13:06:29

Från vinter- till sommartid.

Så var det det här med övergång från vinter- till sommartid. För det första blir det lite snurrigt för jag har en tendens att fortsätta tänka i vintertid den närmsta dagen typ, efter övergången. Så igår gick jag och lade mig 21.30, var sjukt trött men ändå nöjd med att jag kom i säng såpass tidigt. Ställde om klockan och ställde in alarmet. Insåg då att jag inte alls la mig tidigt, eftersom klockan var 22.30 och inte 21.30.. Hur som helst så ställde jag om både mobilen och klockradion och satte alarm på bägge, för att vara på den säkra sidan liksom.

Imorse vaknar jag hyfsat pigg av mobilalarmet och tittar på klockradion.. den stämmer inte överens med klockan på mobilen. Lite smått förvirrad sätter jag på datorn för att kontrollera tiden där istället. Googlar och ringer Fröken Ur men är ändå inte riktigt övertygad.. vill ju varken komma en timme för tidigt eller försent till jobbet. På msn frågar jag två fyllon som är nyss hemkomna från krogen.. inte mycket till hjälp där.. inte koll på någonting, den ena kunde inte ens skriva läsbara meningar, haha ;)

Tillslut går jag in till pappa som konstigt nog var vaken (what?!) och frågar vad hans klocka är. Vi kommer då fram till att tiden på klockradion stämmer och att mobilen själv ställt fram sig en timme.. eftersom jag redan hade gjort det innan jag la mig var mobilen istället 2 timmar före..

Så istället för att gå upp 5.30 (i vintertid som jag gjorde dagen innan, på lördagen) så vaknade jag 3.30. Två timmar för tidigt med andra ord, härligt! Haha. Fast egentligen var det bara en timme tidigare om man utgår från sommartiden.. lite rörigt och snurrigt kanske men jag tror att jag fattar, haha.

Just det, när jag kom till jobbet hörde jag att en kollega gjort samma sak fast hon hade inte märkt felet förrän hon var på jobbet, en timme före alla andra. Haha ;)




Någon mer än jag som vaknade upp en aning förvirrad?

5 Kommentarer
Lexie:

blev riktigt förvånad över att mobilen ställde om sig själv!

2010-03-28 | 16:47:24
URL: http://alexandrasbilder.blogg.se/
MyzaaN - Princess Pink:

jag har också gått ur massa grupper orkar inte :P haha

2010-03-28 | 21:16:51
URL: http://myzaans.blogg.se/
pessicat:

sv; - synd att det blev som det blev.. men inte direkt något du heller kunnat göra något åt att intressent började gå ur pga de sakerna.. hemskt tråkigt när hästar flyttar i från en!



haha, aa smaken e som baken ;)

2010-03-28 | 23:27:20
URL: http://pezsi.blogg.se/
Jessica:

ja det är det :D hahhaha lille fjortiseeeen! och ja det är clywert, den dagen då tvättmaskinen gick sönder.. haha

2010-03-28 | 23:32:24
URL: http://jbertilsson.webblogg.se/
Ika:

Man blir lite förvirrad av sånt :S



Sv: Tack!

Jo jag skrev det själv, vad jag kände så.

2010-03-29 | 01:08:39
URL: http://emelieeriika.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: