2010-04-22 | 10:31:52

100422

Efter en internetlös dag här hemma har jag insett hur beroende man faktiskt är i dagens samhälle. Som tur var kunde jag ändå hålla kontakten lite med omvärlden via min iPhone, men viktiga saker som internetbanken eller så var ju bara att glömma. Sjukt ändå hur mycket tid man spenderar med datorn och på internet. Jag kände mig näst intill handikappad igår. Var sjukt rastlöst och på något sätt kändes det typ "tomt". Hur kan uppkoppling på internet vara så viktigt, egentligen? Det finns så mycket annat att lägga tid och energi på egentligen, men i vardagen använder man ju i stort sett datorer eller internet till det mesta.

Helt ärligt så förstår jag inte hur äldre människor klarar sig i dagens samhälle utan varken mobil, dator eller internet. Hur kommer våran generation se ut om 50-60 år? Kommer vi sitta och lana på kafferepen istället för att sticka, virka och skvallra? Haha, lite rolig tanke ändå.

Nu har jag svävat ut lite, men så blir det ibland. För övrigt finns det inget nytt att uppdatera om direkt.. Har varit på bio, bakat bullar, tränat och gjort om naglarna dom senaste dagarna :)

Hej hej.
0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: