2010-05-06 | 22:41:52

Dagens träning

Körde ett bra pass i gymmet först, rygg & biceps idag. Började skriva ut set, reps och övningar men gav upp nu när jag insåg att jag inte vet vad allt heter och vissa är svåra att förklara. Blev i alla fall ganska koncentrerat vid bicepsövningarna, får se om det infinner sig lite träningsvärk imorgon.
Har sprungit lite till och från men aldrig kommit igång helt på riktigt eftersom benhinnorna börjar göra så förbannat ont efter ett tag. Stukade foten ganska ordentligt i början på året också vilket har varit ännu en bidragande orsak.. har fortfarande ont vid vissa rörelser och belastningar.

I alla fall så har jag läst lite ur "Löparens nya handbok" och samlat på mig lite ny kunskap och fräschat upp den befintliga. Ska gå ut långsamt och börja sakta.. dels för att försöka undvika överansträngning och smärta i benhinnorna men även för att inte gå ut så hårt och tappa lusten. Kör ju spinning ungefär tre ggr i veckan nu så lite kondition hoppas jag att jag har fått, vilket borde underlätta en del också. Framför allt har jag lärt mig att inte ge upp och orka lite till. Tror att det kommer passa bra nu när vädret börjar bli bättre och sommaren närmar sig, det kommer bli härligt att springa ute. Ska bara fixa en bra klocka.. Jag är i alla fall taggad och hoppfull nu, detta borde inte bli några problem :) skynda långsamt! Har hittat ett par jättefina spinning/löparbyxor från Craft som jag vill ha, men det får vänta lite till.. kanske ska bli en belöning när jag har nått ett mål i löpningen?

Utgår från ett schema ur boken iaf som är uppbyggt veckovis.. eftersom jag har tränat ett tag och kör spinningen så hoppade jag in och började köra från vecka 7 idag.

5 min gång + 1 min löpning uppvärmning

2 min gång
6 min löpning
2 min gång
5 min löpning

3 min nedvarvning


Avstår från att stretcha samma dag som löpningen också och ser om det blir bättre med benhinnorna. Tro det eller ej men enligt forskningsresultat finns det inga fördelar med att stretcha efter löpning, snarare tvärtom.

0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: